Pelaa itsesi eläintietäjäksi virtuaalisella Korkeasaaren kevätretkellä Artikkeli julkaistu: 04.05.2020 Etsitkö oppilaillesi monipuolista eläinaiheista tehtävää tai haluatko testata omaa eläintietämystäsi? Olemme avanneet uuden mobiililaitteella tai tietokoneella pelattavan kevätretkipelin, jossa suunnistetaan Korkeasaaren kartalla ja ratkotaan visaisia tehtäviä. Samalla pelaaja oppii uutta eläimistä ja Korkeasaaresta. Tämä peli on suunniteltu poikkeuksellisten aikojen vuoksi etänä pelaaville! Miten sitä pelataan? Peli toimii Seppo-alustalla ja on maksuton. Kirjaudu pelaajana ja käytä alta löytyvää koodia haluamaasi peliversioon. Luo sitten itsellesi pelaajatunnus – sitten pääsetkin jo pelaamaan! Tarkemmat ohjeet löydät täältä. Pelistä on kolme omatoimisesti pelattavaa versiota eri ikäryhmille, valitse koodi haluamasi version mukaan: 1.-3.lk: Pin-koodi 96238F 4.-6.lk: Pin-koodi 99G35B 7.-9.lk ja sitä vanhemmat: Pin-koodi DB3513 PELAA! Pelipisteillä on kuvia ja videoita eläimistä, tehtävätyypit vaihtelevat monivalinnasta yhdistämis- ja kuvaamistehtäviin. Oikeista vastauksista pistepottisi karttuu, mutta vääristäkin vastauksista opit uutta! Ohjeet opettajille Peli sopii hyvin virtuaalisen luokkaretken toteuttamiseksi. Opettajat voivat ladata pelin itselleen Seppon pelikirjastosta omilla seppo-tunnuksillaan tai Korkeasaaren tarjoamilla maksuttomilla ja ainoastaan tähän peliin oikeuttavilla ohjaajatunnuksilla. Ohjaajatunnuksilla pääsee seuraamaan omien oppilaiden suoriutumista pelissä. Ohjeet pelin lataamiseen ohjattavaksi löydät täältä. Ohjeesta löytyy myös tieto, mistä saat oppilaillesi jaettavaksi sinun ohjaamaasi peliin johtavan pin-koodin. Seppo-pelialusta on ollut jo useamman vuoden käytössä Korkeasaaren luontokoulu Arkin opetustarjonnassa ja sitä käytettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa koululaisten kevätretkiohjelman alustana. Keskustelu